آتشِ دل

بیان شوق چه حاجت که سوز آتش دل / توان شناخت ز سوزی که در سخن باشد

آتشِ دل

بیان شوق چه حاجت که سوز آتش دل / توان شناخت ز سوزی که در سخن باشد

صبر-۵

شنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۴، ۰۵:۴۴ ق.ظ
بسم الله الرحمن الرحیم

... و جعلنا بعضکم لبعض فتنه اتصبرون... (سوره ی مبارک فرقان، آیه ی ۲۰)

۱ .. اگر بدانیم که معلمی، در هر جلسه محتمل است که آزمون بگیرد، تلاش می کنیم که آماده در کلاس حاضر شویم.

۲ .. امتحاناتی که در طول نوبت گرفته می شوند، جدای از تاثیر بر نمرات مستمر!، سبب ارتقای کیفیت یادگیری و تکمیل فرایند آن می شود. دانش آموز، با آزمون افزایش میزان یادگیری را تجربه می کند.

۳ .. اگر دانش آموز نفهمد و نداند که از او امتحان می گیرند تا رشدش بدهند، و یا بداند ولی با معلم همراه نشود و به صورت باری به هر جهت در امتحانات شرکت کند، بدیهی است که آن اثر رشد آور مد نظر معلم برایش حاصل نمی شود و اتفاقا با کم کاری و بی مبالاتی، سبب می شود که نمره ی پایانی اش پایین باشد؛ چه بسا که مردود شود!

۴ .. صحنه های مختلف زندگی ما، صحنه ی آزمون خداوند از ماست. هر واقعه، برای همه ی افراد درگیر در آن، به صورت اختصاصی، صحنه ی آزمایش است. تحلیل این پدیده، کار سختی است؛ باید خدا بود تا آن را تحلیل کامل کرد!

۵ .. اگر ما به این که همواره در حال آزمایش شدن هستیم، توجه داشته باشیم و با تبعات آن همراهی کنیم، هر لحظه در حال رشد خواهیم بود. این فهم، کار همراهی کردن را آسان تر می کند، زیرا به انسان یادآوری می کند که در حال امتحان پس دادن است.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۱۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی